Nyhetsbrev september

sep 24, 2020

Nu kan du använda Companyexpense i Norge, Finland & Danmark!

Vi har glädjande nyheter! Nu kan Companyexpense användas i Norge, Finland och Danmark med lokalt språkstöd och med stöd för lokalt regelverk. Du behöver inte fundera på landets regler för traktamente, milersättning, representation och förmåner. Allt uppdateras och hanteras automatiskt
av tjänsten.

Vill du veta mer? Kontakta oss här >>

Companyexpense i Norden

Fler nya funktioner

Saldohanterare för exempelvis friskvårdsbidrag

Håll reda på kostnader genom att sätta beloppsgränser på utläggskategorier, såsom friskvårdsbidrag. Tjänsten meddelar automatiskt när medarbetaren har använt det satta beloppet. Dessutom går det att se sitt kvarvarande saldo inom utläggskategorin. 

Rapportera kostförmån utanför traktamente

Nu kan du rapportera kostförmån utanför traktamente i Companyexpense. Tjänsten utgår från Skatteverkets schablonvärden och rapporterar mot våra lönemottagare.

Välkommen på webinar!

Anmäl dig till våra kostnadsfria webinars där vi berättar mer om hur digitala kvitton blir till utlägg med ett klick och hur du redovisar köp med företagskort automatiskt.

Webinar 20 oktoberWebinar: Digitala kvitton – från köp till utlägg automatiskt
Tisdag 20 oktober kl 10.00-10.30

Läs mer och anmäl dig här >>

Webinar 20 oktober

Webinar: Digitala kvitton – från köp till utlägg automatiskt
Tisdag 20 oktober kl 10.00-10.30

Läs mer om webinariet >>

Webinar 17 novemberWebinar: Redovisa köp med företagskort automatiskt
Tisdag 17 november kl 10.00-10.45

Läs mer och anmäl dig här >>

Webinar 17 november

Webinar: Redovisa köp med företagskort automatiskt
Tisdag 17 november kl 10.00-10.45

Läs mer och anmäl dig här >>

Vi firar vår AISP-licens!

Findity, tillsammans med Companyexpense, fick i april i år en AISP-licens! Det gör det möjligt för oss att samarbeta med banker och företagskortsleverantörer i hela Europa för att ytterligare förenkla hanteringen av utlägg för våra kunder.

Köp med företagskort

Från köp till redovisat utlägg på 30 sekunder

Nu kan du skicka digitala kvitton för utläggshantering med ett klick. Kvittot arkiveras som det ska, utlägget är inskickat för digital attestering och ersättning för utlägget är på väg till dig i princip innan du lämnat butiken.

Digitalt hela vägen – från köp till ersatt utlägg!

Fler inlägg

PSD2 happened, what is the landscape now?

PSD2 happened, what is the landscape now?

In this article, we’ll explore how the industry is changing following the introduction of PSD2 and how corporate card providers can team up with fintech companies to meet customer needs – and do so fast.

read more