Hett inom Expense Management – Slipp fota kvittot!

aug 28, 2019

Nu påbörjas övergången från andra generationens Expense Management (EM) till den nya generationen. Det innebär att Expense Management-processen effektiviseras ytterligare och upplevelsen för medarbetaren förbättras avsevärt.

Med nya generationen slipper du fota kvittot! Processen för att hantera kvitton och utlägg blir därmed ännu enklare för medarbetaren. Med digitala kvitton slipper du hålla koll på och fota kvittot, företaget behöver inte arkivera papperskvittot och granskning av rapporter kan ytterligare automatiseras.

Generationer av Expense ManagementBild: Utveckling – Expense Management

Fördelar med nya generationens Expense Management är:

  • Du kan redovisa utlägg direkt vid köptillfället.
  • Du behöver inte hålla koll på papperskvittot eftersom kvittot kommer digitalt.
  • Företaget slipper arkivera fysiska kvitton i 3-7 år.
  • Företaget får bättre kontroll på omedvetna fel och fusk.
  • Kvittot finns alltid tillgängligt då det sparas i Kivra – en samlingsplats för både digital post och kvitton.

Så hur går det till? Ett kvitto som ställs ut i ett digitalt strukturerat format möjliggör för ett helt automatiserat flöde från köp till bokföringen.

Digitalt hela vägen – Den nya generationens Expense Management

Så här kommer det att se ut i Kivra

Du handlar på ICA där du valt att få digitala kvitton. När köpet är färdigt i kassan skickas ett digitalt kvitto automatiskt till Kivra. I Kivra-appen ges möjligheten att välja i vilken Expense Management-tjänst som kvittot ska skickas till för redovisning.

Så här kommer det se ut i Kivra

ICA har valt att ansluta sig till Kivras plattform för digitala kvitton, läs mer här>>

Vill du veta mer? Kontakta oss eller besök oss gärna på Ekonomi och Företagsmässan den 25-26 september. Simon Haglund berättar mer i Speaker’s Corner kl 13.00-13.25. Du också välkommen att besöka vår monter – C:30.