Ledig tjänst: Junior Growth Marketer

Föredrar du digitalt framför papper, kreativitet före fyrkantighet, använder du din högra hjärnhalva mer än din vänstra? Nu söker vi på Findity en Junior Growth Marketer till vårt marknadsteam i Stockholm. Tillsammans med oss kommer du bidra med kreativa idéer, kampanjer, driva företagets varumärke-, produkt- och affärsmål genom olika digitala strategier.

Med Finditys tjänster Digitalreceipts och Companyexpense digitaliserar, automatiserar och förenklar vi människors vardag. Tillsammans med vårt ekosystem och plattformen Digitalreceipts bygger vi infrastrukturen för digitala kvitton i Sverige. Companyexpense är nya generationens Expense Management som hanterar alla typer av kvitton och reseräkningar. En automatiserad, självlärande och digital tjänst.

Vi på Findity är ett innovativt och glatt gäng med höga ambitioner. Vi föredrar digitalt framför papper. Vi bryr oss om miljön och brinner för ny teknik. Till kl 10-kaffet äter vi gärna Rågrut. Några av oss är riktigt sportiga, andra lite mindre. Vi har riktigt kul både på jobbet och tillsammans!

Om tjänsten

Roll

  • Jobbtitel: Junior Growth Marketer
  • Organisationsenhet: Marknad
  • Rapporterar till: CMO

Arbetsuppgifter

Som Junior Growth Marketer hjälper du Marknadsteamet att effektivt förvärva och bygga kundrelationer, genom att aktivt jobba med målgrupperna och digitala verktyg såsom webben, SEO, sociala Medier, e-postmarknadsföring och events.

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från inbound marketing, digitala plattformar och konverteringsprocesser och kan;

  • Planera och genomföra all digital marknadsföring, inklusive SEO/SEM, e-mail, sociala medier och sök & displaykampanjer.
  • Skapa annonser och relevant innehåll samt driva och optimera befintliga SoMe-kanaler.
  • Analysera, mäta och utvärdera resultat för kampanjer mot uppsatta mål.
  • Optimera genom att kontinuerligt köra A/B-tester på kampanjer, annonser och målsidor för att förbättra resultat.
  • Utvärdera för att ytterligare förbättra kundupplevelsen i våra digitala kanaler.
  • Eventplanering (IRL och online) från start till slut. Koordinera alla event, både internt och externt. Leda marknadsföringsaktiviteter för eventen samt utvärdera eventets framgång.

Dina färdigheter

Du är en person som tycker om att ta ett stort eget ansvar och drivs av att tänka nytt. Struktur och analys är viktigt men din sociala förmåga är avgörande.

  • Du kan storytelling.
  • Du är nyfiken, analytisk, målorienterad, resursrik och snabbtänkt.
  • Du har utmärkt kommunikationsförmåga (engelska och svenska).
  • Kan bevisa att du är en doer.
  • Har erfarenhet av att leda och hantera SEO/SEM, e-mail, SoMe och reklamkampanjer (Google Adwords, Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram Ads mm).
  • Är mycket kreativ och har erfarenhet av att identifiera målgrupper och utforma digitala kampanjer som engagerar, informerar och motiverar.
  • Har erfarenhet av att optimera målsidor och användartrattar/användarkanaler samt A/B-testning.
  • Har erfarenhet inom CRM, marknadsautomatisering och verktyg för webbplatsanalys.
  • Har starka analytiska färdigheter och data-drivet tänkande.
  • Är en lagspelare med bra samarbetsförmåga.

Vi är på en fantastisk resa och om du ser möjligheten att vara med att bygga nytt, och vill vara del i den expansiva resa som vi nu genomgår är detta rätt tillfälle för dig!

Varmt välkommen med din ansökan!

Tjänsten är en tillsvidareanställning. 
Placeringsort: Stockholm. 
Sista ansökningsdag: 2019-08-31

För frågor om tjänsten kontakta Jessica Sundström, CMO, jessica.sundstrom@findity.com eller 070-600 24 08.